Ofte stillede spørgsmål til TIKA
Er TIKA's priser inclusive moms?
Ja, der er indeholdt 25% dansk moms i prisen. Hvis købet finder sted fra et ikke EU land, vil moms automatisk være fratrukket, ved handlens afslutning.
--------------------------------------------------------------------------------
Hvad koster fragten?
Det billigste er, at lade os sende til pakkeshop eller en virksomhed, eks. dit arbejdssted. Det koster 59,- Fragt til en privatadresse koster 99,- Udlandsforsendelse - forhør nærmere
Vi tilbyder mulighed for FRAGTFRI levering af dit rideudstyr, ved køb over 699,-
--------------------------------------------------------------------------------
Hvordan betaler man de ønskede varer?
Vi har tre betalingsformer
Betalingskort - Den mest brugte betalingsform. Det er sikkert og beløbet hæves først på din konto når vi har afsendt de bestilte varer.
Mobile pay
ViaBill konto, hvor du kan låne op til kr. 20000,00. Læs mere om denne betalingsform HER
--------------------------------------------------------------------------------
Er der et gebyr på små ordrer?
Der er ikke gebyr på ordrer
--------------------------------------------------------------------------------
Har jeg betalt i det øjeblik jeg taster mine kortoplysninger ind?
Nej, vi hæver først beløbet ved afsendelse af varerne. Er en vare udsolgt rettes beløbet ned. Vi kan IKKE rette til større beløb.
--------------------------------------------------------------------------------
Hvornår afsendes de bestilte varer?
Vi bestræber os på at afsende samme dag, som ordren går ind, på hverdage, hvis ordren kommer så det er muligt, at nå det inden vore postcontainere afhentes. I udsalgsperioder må man påregne 2-4 dage længere ekspeditionstid.
--------------------------------------------------------------------------------
Hvad hvis den bestilte vare er udsolgt?
Man får besked telefonisk eller via mail om senere levering er mulig, og evt. med tilbud om anden vare. Ved mange varer retter systemet selv ned, så du ikke kan bestille mere end hvad der er på lager.
--------------------------------------------------------------------------------
Er min ordre gået igennem?
Hvis din mailadresse er korrekt opgivet, vil du på mail modtage en ordrebekræftelse straks efter afgivelse af orden, og så er ordren gået igennem.
--------------------------------------------------------------------------------
Kan jeg bestille over telefonen?
Det er desværre ikke muligt at lægge ordrer ind via telefon, men vi hjælper meget gerne via denne.
--------------------------------------------------------------------------------
Sender TIKA også til udlandet, og hvad med momsen?
Det gør vi gerne, og ved salg til ikke EU land, eks. Norge, fratrækkes den danske moms ( 20% af den oplyste pris ), dog ikke af fragtbeløbet.
--------------------------------------------------------------------------------
Hvordan sender jeg en vare retur?
Hvis du alligevel ikke ønsker at beholde en vare, så sender du den til os indenfor 14 dage fra modtagelsen. Varen skal være ubrugt og iorden. Brug den medsendte returformular, den ligger sammen med fakturaen i kassen.
--------------------------------------------------------------------------------
Hvornår får jeg pengene tilbage for en returvare?
Vi checker varens stand, og derefter tilbageføres beløbet til kortet der blev brugt ved køb. Ønskes beløbet indsat på bankkonto kan der gå 4-5 dage inden beløbet kan ses på kontoen. I ferie og udsalgstid må der påregnes nogle ekstra dage. Er varen købt med ViaBill som betalingsform, føres beløbet retur til ViaBill.
--------------------------------------------------------------------------------
Hvordan bytter jeg en vare?
Vi ombytter ikke, men du sender blot retur som ovenfor beskrevet, og bestiller den nye varer på siden.
--------------------------------------------------------------------------------
Hvad hvis en vare skal behandles som reklamation?
Vi skal altid kontaktes før indsendelse af varen. Helst pr. email, [email protected], men telefon er også en mulighed. Dette bla. fordi nogle ting kan behandles uden indsendelse, eks. et brækket spænde, hvor vi måske har en reservedel. Der henvises endvidere til købeloven, der giver 2 års reklamationsfrist.
--------------------------------------------------------------------------------
Må man prøve varen på, hvis den skal byttes?
Ja, det er iorden at prøve på, men ikke at bruge varen. Den skal fremstå som ny når vi modtager den retur. Dvs. der må ikke være mærker, ridser eller andet, der indikerer at varen er brugt, ligesom du bedes sende varen tilbage i original emballage. Sadler må fastspændes for at kontrollere pasformen, men der må IKKE anvendes stigbøjler og remme, idet dette vil lave mærker, hvorefter vi ikke kan tage sadlen retur. Er en vare brugt mere end almindelig prøvning, vil vi fratrække et beløb, svarende til hvad gensalgsværdien er reduceret.
--------------------------------------------------------------------------------
Hvornår har butikken åben?
Butikken, der ligger på Solbjerg Plantagevej 3, 6731 Tjæreborg, Lukket om tirsdagen, åben på øvrige hverdage fra kl. 12 .00 - 17.30, og på lørdage fra 10.00 - 13.00. Lukket Helligdage, inkl. Grundlovsdag.
--------------------------------------------------------------------------------
Hvis der er problemer omkring nyhedsbreve, visning af hjemmesiden mv. ?
Send en mail eller til os, se under rubrik KONTAKT
--------------------------------------------------------------------------------
Hvad er HESTIVAL, og kan tilbudene også købes på nettet?
HESTIVAL er vores store arrangement, som hvert år holdes i september, på vores adresse i Tjæreborg. Der er rideopvisninger, stande, underholdning og naturligvis bunkevis af gode tilbud.
Ridehallen er fyldt op med tilbud denne dag. Alle disse tilbud kan ikke bestilles over nettet eller reserveres, men der holdes efterfølgende et NET-HESTIVAL med lidt færre varetyper, men til de samme, lave priser!